Przygotowanie przed sesją zdjęciową

Jak powinien wyglądać etap preprodukcji?

Zainwestuj jak najwięcej czasu w preprodukcje

Preproudkcja to proces planowania i przygotowania poszczególnych elementów potrzebnych przy realizacji sesji zdjęciowej. W przypadku klientów, którzy dopiero rozpoczynają korzystanie z profesjonalnej branży fotograficznej, proponujemy spotkanie – online bądź osobiście. W trakcie spotkania jesteśmy w stanie wydobyć od klienta najcenniejsze informację, które pomogą nam zrozumieć wymarzoną sesję fotograficzną. Są to informację na temat osób lub produktów, biorących udział w sesji, przestrzeni do zdjęć lub benchmarków podobnych projektów.

fotografia dla firm

Brief to źródło kluczowych infomarcji

W przypadku klientów, którzy są już dobrze obeznani w branży fotograficznej, prosimy o przesłanie briefu, który powinien składać się z takich elementów jak:

  • Dane i opis działalności firmy
  • Grupa docelowa oraz zasięg kampanii
  • Cele marketingowe
  • Konkurencja
  • Wytyczne i wskazówki do tworzenia przekazu reklamowego – unikalne cechy firmy
  • Pożądany wizerunek marki
  • Budżet

Zastanów się jakie są Twoje cele

W przypadku kłopotów przy tworzeniu briefu najlepiej jest zadać sobie kilka pytań:

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Do kogo chcemy dotrzeć?
  • Jak chcemy się wyróżnić na tle konkurencji?
  • W jaki sposób chcemy to zrobić – z jakimi emocjami, jakim budżetem i na jakich platformach?

 

Brief jest bardzo ważnym dokumentem z punktu widzenia domu produkcyjnego, jak i klienta. Pozwala na pozyskanie kluczowych informacji na temat realizacji, a także na wykrycie z odpowiednim zapasem czasu ewentualnych wątpliwości. Dokument stanowi kręgosłup całego projektu, dlatego warto go wypełniać w sposób rozsądny i przemyślany.

fotografia wizerunkowa
zdjęcia dla firm

Resztę zostaw w naszych rękach!

Okej, mamy wszystkie potrzebne informację na temat projektu! Następnym krokiem jest przygotowanie przez nas kilku dokumentów, które usprawnią produkcję. Jednym z takich dokumentów jest moodboard, czyli narzędzie wizualne, które za pomocą obrazów lub grafik przedstawia koncepcje i pomysły wizualne. Użyte materiały graficzne są dokładnie przemyślane po to, aby jak najlepiej odwzorować efekt, którego może spodziewać się klient po zakończeniu realizacji.

fotografia w plenerze
zdjęcia firmowe

Kolejnym dokumentem jest harmonogram pracy, w którym są zawarte szczegółowe informację na temat przebiegu realizacji, tzn. przedziały godzinowe oraz czas trwania danych etapów projektu wraz z osobami przypisanymi do poszczególnych czynności.

 

Każdy z wymienionych wcześniej dokumentów znacząco wpływa na cały przebieg produkcji. Im więcej szczegółów zostanie omówione na etapie preprodukcji, tym szybciej i sprawniej przebiegnie realizacja projektu w dniu zdjęciowym.