Zainwestuj jak najwięcej czasu w preprodukcje
Preprodukcja to proces planowania i przygotowania poszczególnych elementów potrzebnych przy realizacji sesji zdjęciowej. W przypadku klientów, którzy dopiero rozpoczynają korzystanie z profesjonalnej branży fotograficznej, proponujemy spotkanie – online bądź osobiście. W trakcie spotkania jesteśmy w stanie wydobyć od klienta najcenniejsze informacje, które pomogą nam zrozumieć wymarzoną sesję fotograficzną. Są to informację na temat osób lub produktów, biorących udział w sesji, przestrzeni do zdjęć lub benchmarków podobnych projektów.
Brief to źródło kluczowych informacji
W przypadku klientów, którzy są już dobrze obeznani w branży fotograficznej, prosimy o przesłanie briefu, który powinien składać się z takich elementów jak:
- Dane i opis działalności firmy
- Grupa docelowa oraz zasięg kampanii
- Cele marketingowe
- Konkurencja
- Wytyczne i wskazówki do tworzenia przekazu reklamowego – unikalne cechy firmy
- Pożądany wizerunek marki
- Budżet
Zastanów się, jakie są Twoje cele
W przypadku kłopotów przy tworzeniu briefu najlepiej jest zadać sobie kilka pytań:
- Co chcemy osiągnąć?
- Do kogo chcemy dotrzeć?
- Jak chcemy się wyróżnić na tle konkurencji?
- W jaki sposób chcemy to zrobić – z jakimi emocjami, jakim budżetem i na jakich platformach?
Brief jest bardzo ważnym dokumentem z punktu widzenia domu produkcyjnego, jak i klienta. Pozwala na pozyskanie kluczowych informacji na temat realizacji, a także na wykrycie z odpowiednim zapasem czasu ewentualnych wątpliwości. Dokument stanowi kręgosłup całego projektu, dlatego warto go wypełniać w sposób rozsądny i przemyślany.
Resztę zostaw w naszych rękach!
Okej, mamy wszystkie potrzebne informacje na temat projektu! Następnym krokiem jest przygotowanie przez nas kilku dokumentów, które usprawnią produkcję. Jednym z takich dokumentów jest moodboard, czyli narzędzie wizualne, które za pomocą obrazów lub grafik przedstawia koncepcje i pomysły wizualne. Użyte materiały graficzne są dokładnie przemyślane po to, aby jak najlepiej odwzorować efekt, którego może spodziewać się klient po zakończeniu realizacji.
Kolejnym dokumentem jest harmonogram pracy, w którym są zawarte szczegółowe informacje na temat przebiegu realizacji, tzn. przedziały godzinowe oraz czas trwania danych etapów projektu wraz z osobami przypisanymi do poszczególnych czynności.
Każdy z wymienionych wcześniej dokumentów znacząco wpływa na cały przebieg produkcji. Im więcej szczegółów zostanie omówione na etapie preprodukcji, tym szybciej i sprawniej przebiegnie realizacja projektu w dniu zdjęciowym.