Fotografia repartażowa

Czym jest, czemu służy i jak powstaje?

Możliwość zapisania ważnych chwil oraz udokumentowania organizowanych wydarzeń – czyli fotografia reportażowa, stała się w ostatnim czasie prawdziwą koniecznością.

Eventy, konferencje, wyjazdy firmowe organizowane przez różne marki czy przedsiębiorstwa już dawno przestały być wyłącznie sposobem na świętowanie ważnych firmowych wydarzeń, a stały się fantastycznym sposobem na ciekawie poprowadzone działania marketingowe oraz skuteczną reklamę firmy. W końcu klienci niczego nie cenią tak bardzo, jak autentyczności oraz kontaktu z marką “twarzą w twarz”.

Dlaczego tak się dzieje? Możliwość obserwowania ulubionej firmy zza kulis sprawia, że czujemy się jej bliżsi, a także łatwiej jest nam zrozumieć wartości, którymi się kieruje. Działa to również w drugą stronę!

Za pomocą ciekawych i kreatywnych reportaży jesteśmy w stanie skutecznie związać potencjalnych klientów z naszą marką. No to czym tak właściwie jest fotografia reportażowa i w jaki jeszcze sposób możemy wykorzystać jej efekty? Opowiemy o tym w naszym dzisiejszym artykule! 

Fotografia reportażowa - dokumentuj ważne wydarzenia! 

Fotografia reportażowa to gatunek znajdujący się gdzieś na pograniczu fotografii oraz dziennikarstwa. Wymaga ona bystrego oka, błyskawicznych reakcji oraz doskonałej umiejętności współpracy z ludźmi. Zdolność uchwycenia właściwej chwili – spontanicznej radości, łez wzruszenia czy też ekstremalnego skupienia podczas pracy jest na wagę złota! A jeśli ujęcia reportażowe przypominają dodatkowo kadry z dobrego filmu, zyskujemy doskonałe materiały reklamowe, które możemy wykorzystać podczas promowania swojej marki w sieci i nie tylko! Pamiętajmy, że w fotoreportażu nie liczy się jedynie proste udokumentowanie danego wydarzenia. W czasach, w których obraz ma coraz większe znaczenie, umiejętne i kreatywne przekazanie odpowiednich emocji odgrywa jedną z najistotniejszych ról. Nie możemy o tym zapomnieć! 

fotografia reportażowa

Fotografia reportażowa oraz eventowa - korzyści 

Co możesz zyskać dzięki wysokiej jakości zdjęciom reportażowym? Sprawdź i przekonaj się, że inwestycja w fotoreportaż okaże się naprawdę dobrą decyzją!

Kreuj autentyczny i szczery wizerunek swojej marki 

I pokaż swoim klientom prawdziwą twarz swojej firmy! Czy będzie to fotografia reportażowa z pracy na hali produkcyjnej czy też relacja z eventu zorganizowanego dla Twoich klientów, dzięki odpowiednim fotografiom zyskasz większą rozpoznawalność wśród swoich odbiorców, zdobędziesz ich zaufanie, a także wyróżnisz się spośród konkurencji. Zaproś swoich klientów za kulisy, powiedz im o sobie coś więcej, pokaż czym się zajmujesz!

Zadbaj o materiały do mediów społecznościowych 

Wiele firm prowadzi swoje profile w mediach społecznościowych po macoszemu i bez krztyny kreatywności. A to przecież prawdziwa strata czasu oraz marnotrawstwo nieograniczonego potencjału social mediów! Jak sobie z tym poradzić? Fotografia reportażowa pozwoli Ci pójść o krok do przodu i pomoże stworzyć wciągającą historię o Twojej marce. Poprowadź dzięki niej narrację, która przyciągnie Twoich potencjalnych klientów i sprawi, że profile Twojej marki w mediach społecznościowych zyskają zupełnie nową jakość oraz większe zaangażowanie odbiorców.

Wykorzystaj tradycyjne kanały reklamy i promocji 

Fotografia reportażowa doskonale nadaje się do wykorzystania w firmowych katalogach,  folderach czy też na billboardach. Kadry z szalonego rajdu motocyklowego czy z wypadu na Islandię z pewnością wzbudzą szybsze bicie serca niejednego potencjalnego klienta!

Fotografia reportażowa - jak powstaje?

Wiesz już, dlaczego powinieneś zainteresować się fotografią reportażową i jakie korzyści może Ci ona zapewnić. Jednak jakie kroki należy podjąć i jak się przygotować do sesji zdjęciowej, aby ostateczny efekt był w pełni satysfakcjonujący? 

Praca nad reportażem rozpoczyna się na długo przed startem planowanego wydarzenia. Oprócz dobrego sprzętu i umiejętności fotograf musi zadbać o jeszcze kilka rzeczy, które pomogą mu w jak najlepszej realizacji sesji reportażowej. Jak więc należy przygotować się do sesji reportażowej?

fotografia reportażowa
fotografia reportażowa

Kluczową rolę odgrywa rozmowa oraz zapoznanie się ze wszystkimi oczekiwaniami osoby, która zamówiła reportaż. Nieodłącznym elementem przygotowań będzie stworzenie agendy wydarzenia czy też harmonogramu eventu tak, aby fotograf mógł niczym dobry, niewidzialny duch pojawiać się wszędzie tam, gdzie akurat powinien w danym momencie być. Należy również szczegółowo omówić jakie efekt powinny wywierać zdjęcia na odbiorcach oraz jakie emocje przekazywać. Fotografia reportażowa musi poruszać! Czy będzie to letni, wakacyjny nastrój, przepełnione adrenaliną oczekiwanie czy może profesjonalny klimat biznesowej konferencji? Wszystko to należy szczegółowo omówić, nie pomijając żadnych detali. Mogą one okazać się kluczowe dla pełnego sukcesu reportażu! 

Na jakie przeszkody możesz natrafić podczas sesji reportażowej?

Jako że fotografia reportażowa jest uzależniona od wielu czynników takich jak błyskawicznie zmieniające się warunki atmosferyczne czy częsty brak możliwości odpowiedniego przygotowania miejsca, w którym ma odbyć się całe przedsięwzięcie, na reporterów czeka wiele wyzwań! Na szczęście wiemy, jak sobie z nimi łatwo poradzić. Dzięki nowoczesnemu sprzętowi odpornemu na trudne warunki, nie są nam straszne żadne komplikacje pogodowe czy też zapylenie. Dla wszystkich tych, którzy skarżą się na słabe oświetlenie pomieszczeń przygotowaliśmy mobilne studio oświetleniowe. I taki właśnie powinien być każdy fotograf zajmujący się reportażem – przygotowany na każdą, nawet najbardziej niesprzyjającą okoliczność!

fotografia reportażowa

Reportaż - dla jakich branży? 

Fotografia reportażowa sprawdzi się w praktycznie każdej firmie, dla której organizacja wydarzeń, wyjazdów oraz konferencji jest na porządku dziennym!